mryga lampka od świec żarowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marek_kr
    Classic
    • 2007
    • 5

    #51
    Witam
    od pewnego czasu zaczęła mi się świecić TA nieszczęsna kontrolka świec żarowych i nie mam świateł stopu na komputerze pokazuje że coś jest nie tak z czujnikiem stopu po wykasowaniu błędu kontrolka zgasła (na jakieś dwa tygodnie) ale dzisiaj znowu się zaświeciła - trzeba jednak sprawdzić ten czujnik. :?

    Komentarz

    • lysyy
      Classic
      • 2007
      • 8

      #52
      [quote="Tomasteam"]Jeśli mogę coś dodać jako nowicjusz, to u mnie przy takich samych objawach okazało się, że padła płytka bezpiecznika - sam bezpiecznik pozostał dobry.

      jak padla ta plytaka to auto dalo sie odpalic?
      i gdzie ta plytka jest?

      [ Dodano: Sro 29 Sie, 07 23:40 ]
      mi tez mryga ta kontrolka tylko jest tak ze stopy dzialaja a samochod zapala na kilka sekund i gasnie ? co moze byc tego przyczyna ?a jak sprawdzalem na komputerze to wyswietlil ze jest w pamieci bledow. Blokada sterownika silnika co to morze oznaczac?

      Komentarz

      • MartinLopez
        Classic
        • 2007
        • 15

        #53
        Mam pytanko związane z tematem,
        Po wymianie tego włącznika stopu swiatla pala sie na stałe, regulacja przeprowadzona, trzeba skasować błedy z kompa, czy tylko VAG, czy jest jakis domowy sposob ktory dziala w SKODAch...??

        Zapraszam na zakupy markowej bielizny

        www.obsesion.pl

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #54
          MartinLopez, niestety trzeba to skasować , u mnie Vagiem pomogło
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • MartinLopez
            Classic
            • 2007
            • 15

            #55
            Rozumiem, że tylko VAG w tym przypadku, zadna inna kombinacja nic tu nie da...??
            Bo wiem, że np. czasem się łączy klemy akumulatora na kilak sekund, oczywiscie po odlączeniu ich od AKU, lub tez jakas kombinacja przycisków w desce rozdzielczej...
            Pozdrowionka...
            Zapraszam na zakupy markowej bielizny

            www.obsesion.pl

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #56
              Zamieszczone przez MartinLopez
              Rozumiem, że tylko VAG w tym przypadku, zadna inna kombinacja nic tu nie da...??
              Bo wiem, że np. czasem się łączy klemy akumulatora na kilak sekund, oczywiscie po odlączeniu ich od AKU, lub tez jakas kombinacja przycisków w desce rozdzielczej...
              Stary , czasy dużego fiata mineły

              Teraz bez komputera nawet nie ma co się zabierać
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • marek_kr
                Classic
                • 2007
                • 5

                #57
                Ja też miałem ten problem po kontrolka miga i nie ma świateł STOP nic tylko 30 min roboty odkręcam plastikową obudowę wyciągam czujnik ( dokładny opis wyciągnięcia podał kolegaPablo28 ) wkładam nowy lub czyszczę styki i po sprawie :lol: . Ale jak dalej coś będzie nie tak to przykra sprawa i trochę kosztowna bo gdzieś doczytałem, że to może coś być z pompą wtryskową :cry:
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • Witek1952
                  Ambiente
                  • 2007
                  • 196

                  #58
                  Witam serdecznie.To czujnik stopu.Niestety juz w etapie projektowania trochę go zaniedbali.Jest to czujnik dwufunkcyjny.Oprócz świateł stop odpowiada również za odcinanie paliwa przy hamowaniu.Dzieki temu auto mniej pali o ile nie wyrzucamy na luz podczas jazdy i dłuższy jest zywot klocków hamulcowych.Pozdrawiam.
                  Witek

                  Komentarz

                  • MartinLopez
                    Classic
                    • 2007
                    • 15

                    #59
                    Dzisiaj zakupiłem czujnik w ASO, koszt 33zl oryginal VW AUDI SKODA SEAT, światła dzialaja juz OK, tylko po pewnym czasei od uruchomienia silnika zaczyna mrugac kontrolka od świec... Pozostaje jeszcze skasowac ten błąd i bedzie OK.
                    Wcześniej mialem 2 czujniku, tylko zamienniki, żaden nie dziala poprawnie, tzn. światła caly czas sie świeciły... (koszt takiego czujnika 35zł.) - porażka.
                    Zapraszam na zakupy markowej bielizny

                    www.obsesion.pl

                    Komentarz

                    • ElBocheno
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 150

                      #60
                      Hmm, ja miałem mruganie diody od świec żarowych i faktycznie nie działały mi światła stopu. Wymieniełem czujnmik od pedału hamulca i wszystko gra, tzn: światła stopu zapalają się przy hamowaniu, a dioda od "żarówek" nie mruga.
                      Dziwi mnie, że u Ciebie po wymiania czujnika nadal dioda mruga...
                      Może to być kwestia oprogramowania komputera pokładowego??
                      Dziwne też, że w ASO Ci policzyli 33 zł a ja w zwykłym sklepie z częściami Skody beknąłem 36 :?

                      Komentarz

                      • hsurim
                        Elegance
                        • 2006
                        • 788
                        • Kia
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #61
                        To i ja się podzielę własnymi spostrzeżeniami w tym temacie.
                        Otóż, przydarzało się, że od czasu do czasu nawalało światło stop, ale nie zawsze sygnalizowało miganiem lampki żarzenia świec.
                        Wymontwałem - w końcu - ten wyłącznik i po rozebraniu go, okazało się, że jest przypalony jeden ze styków załączających STOP-y. Po oczyszczeniu i zeszlifowaniu ich papierkiem ściernym światełka stopu zaczęły działać prawidłowo, natomiast lampka żarzenia nadal mrugała.
                        Dopiero wymiana wyłącznika na całkiem nowy "załatwiła" wszelkie nieprawidłowości -(wot ciekawostka) :?:
                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                        Komentarz

                        • b-bar01
                          Elegance
                          • 2007
                          • 985
                          • Octavia I (1U2)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                          #62
                          Zamieszczone przez lysyy
                          mi tez mryga ta kontrolka tylko jest tak ze stopy dzialaja a samochod zapala na kilka sekund i gasnie
                          dzieje się tak wtedy kiedy jest słaby styk lub spadł kabelek od anteny transpondera.
                          spokojnie, to ustrojstwo to nic innego jak ten czarny pierścień wokół bębenka stacyjki.
                          zdejmujesz plastiki kolumny kierownicy, od środka leci dwużyłowy, cienki kabelek z małą wtyczką do tego pierścienia.
                          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                          Komentarz

                          • micek
                            Classic
                            • 2007
                            • 1

                            #63
                            Witam, miałem ten problem pomogło rozebranie i czyszczenie wyłącznika świateł stop pod pedałem hamulca metoda prosta i skuteczna POZDRAWIAM

                            Komentarz

                            • Bassus
                              Drive
                              • 2007
                              • 81

                              #64
                              U mnie się to pojawiło wczoraj po myjni samochodowej... ?!

                              U mnie to się pojawiło wczoraj po myjni samochodowej, coś mnie skusiło, żeby wybrać najdroższy program z myciem podwozia (czy to może być powodem?)... a kiedy wyjechałem zaświeciła się ta lampka... zauważyłem, że od tego czasu nie działa mi tempomat... dopiero jutro będę mógł wjechać na serwis... mam nadzieję, że nic poważnego.
                              ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                              Komentarz

                              • syl123
                                Classic
                                • 2008
                                • 14

                                #65
                                U mnie do dziś (od kilku dni) mrugała kontrolka świeczek. Ale może od początku...
                                Trzy dni temu wszystko było ok. Problem wystąpił po podpięciu przyczepy. Mianowicie: stopy działały w Octavii a nie było ich w przyczepie. Ponieważ za każdym razem odkręcam hak (jak dłużej nie używam) byłem zły na siebie, że nie sprawdziłem kostki. Wobec powyższego odkręciłem gniazdo, a że nie było widać uszkodzenia/przerwy poruszałem kablami i wszystko wróciło do normy! Działały stopy i w aucie i w przyczepie. Pod koniec dnia (ok. 9 h jazdy oczywiście z przerwami) zamrugała spirala. Ponieważ kompletnie nie wiedziałem co to oznacza doszedłem do wniosku, że jak wrócę do domu to zasięgnę wiedzy na tym WSPANIAŁYM FORUM! Drugi dzień przejeździłem z mrugającą kontrolką i pewnie też bez świateł stopu! Na drugi raz będę pamiętał, żeby sprawdzić ponownie to co trzeba (m.in. światła i hamulce) bo przecież nastąpiła jakaś zmiana, o której autko mnie poinformowało, a ja to olałem! Późno wróciłem, zmęczony -nie poczytałem, ale też nigdzie się nie wybierałem Skodziną, więc mogłem sobie odpuścić. W następnym dniu, po lekturze, już byłem wprowadzony w temat. Sprawdziłem: brak świateł stopu. Postanowiłem wyciąganie załącznika i zakupy pozostawić do poniedziałku. Dziś rano sprawdziłem bezpiecznik -był spalony. Ponieważ wcześniej pojawił się problem przy podłączaniu przyczepy zajrzałem w miejsce dołączenia wiązki idącej do gniazda przyczepy -kabelek od świateł stop miał delikatnie przysmażoną izolację. Poprawiłem miejsce styku (szybkozłączka). Uznałem, że to przyczepa dawała za duże obciążenie plus do tego słaba jakość połączenia. Więc już więcej nie szukałem przyczyn awarii. Zmierzyłem rezystancję (opór) między masą a kabelkiem idącym do świateł stopu i ponieważ nie było zwarcia wymieniłem bezpiecznik. Stopy dalej nie działały, a kontrolka mrugała. Zgodnie z wcześniej zamieszczonymi opisami wymontowałem "Switch-brake light" z myślą, że przeczyszczę styki i wszystko powinno być OK. Był to wyłącznik/załącznik/czujnik o podawanym na forum symbolu 1J0 945 511A. Niestety nie nadawał się (chyba na szczęście) do naprawy, gdyż temperatura lekko zdeformowała plastiki. Uznałem, że jednak nie zaoszczędzę i kupię nowy. Dzwonię do serwisu Skody -na jutro mogą mieć za ok. 32zł. Podjechałem do jednego sklepu (Skody) -urlop. Podszedłem do drugiego (nie Skody) -nie mają, ale dali namiary. Podjechałem i ponieważ nie mieli oryginału kupiłem zamiennik z literką C na końcu za 20zł. A i C różnią się kształtem obudowy i "popychacza". Podpiąłem i stopy zaczęły świecić na stałe. Zauważyłem jednak, że ten C ma 3 pozycje ustawień, które zmieniają się przy "wkręcaniu" go do gniazda. Pierwsza pozycja jest przy włożeniu do gniazda nad pedałem hamulca. Natomiast druga i trzecia jest ustawiana w momencie przekręcania czujnika. Gdy załącznik "wskoczył" na trzecią było wszystko ok, tzn. stopy załączały się przy hamowaniu. Jednak kontrolka mrugała dalej. Dwa razy odpalałem silnik, a kontrolka dalej swoje. Ponieważ w którymś z postów przeczytałem żeby nie zważać na wskazywane błędy jeśli usunięto usterkę -odpaliłem autko i wróciłem do domu. Po drodze zauważyłem (już po trzecim starcie silnika), że kontrolka nie mruga.

                                Dzięki za pomoc wszystkim ludziom, którzy konstruktywnie wypowiedzieli się na tym forum w powyższym temacie!!!

                                Sam się rozpisałem, aby inni, tacy jak ja laicy, nie odpuścili sobie jeśli można jeszcze coś zrobić. Głównie chodzi mi tu o ten czujnik i nigdzie nie opisane zawiłości jego montażu.

                                Mam jednak pytanie do szanownych userów: czy ktoś z Was orientuje się jaki prąd nominalny wytrzymują styki opisanego czujnika. Bezpiecznik 20A nie wytrzymał. A może spaprali robotę fachowcy, którzy montowali mi hak? Może konieczny jest montaż dodatkowego przekaźnika, który odciążyłby czujkę?
                                ©koda Octavia 1,9TDI kombi '99
                                1U-AGR/N GLX 90KM
                                przebieg 209kkm (wrzesień 2010)
                                min.3,7l/100km (spokojna jazda do 110km/h na trasie ok.200km)

                                Komentarz

                                • sylwester 123
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 1

                                  #66
                                  dzieki za pomoc u mnie okazało sie to samo,wymiana czójnika załatwiła sprawe

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #67
                                    Mam wszystko fabrycznie i co jakis czas gdzies jade z roznymi przyczepami i nic sie nie dzieje, od takich malych przez lawet do 7 metrowej dluzycy i nic nie szaleje
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • syl123
                                      Classic
                                      • 2008
                                      • 14

                                      #68
                                      Z wypowiedzi kolegów wnioskuję, że miałem jakiś feler w tej przyczepce. Ale to było dziwne, że bezpiecznik był nie tylko spalony, ale podtopiony plastik bezpiecznika. Więc musiał płynąć prąd dosyć duży, ale nie 20A, bo pewnie spaliłby się właśnie bezpiecznik.
                                      Więc na razie będę tylko obserwował...
                                      Dziś poprawiłem przyłączenie wiązki z szybkozłączek na lutowane
                                      Dzięki za cenne uwagi!
                                      ©koda Octavia 1,9TDI kombi '99
                                      1U-AGR/N GLX 90KM
                                      przebieg 209kkm (wrzesień 2010)
                                      min.3,7l/100km (spokojna jazda do 110km/h na trasie ok.200km)

                                      Komentarz

                                      • bary
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 57

                                        #69
                                        U mnie pojawił sie ten sam problem. Miga kontrolka świec żarowych - światła stopów działają. Kupiłem ten czujnik, zamontowałem i sprawa z migającą kontrolką swiec skończyła się na dobre. Czujnik w jednym sklepie kosztował 35zł - ale byl jakis dziwny - tzn, fioletowy i miał inny wygląd, choć pasował. Poszedłem do drugiego sklepu, kupiłem za 45zł inny ale z wyglądu w 100% taki jak wyglada stary. Zamontowałem i gra. A już się obawiałem, ze to pompa wtryskowa daje o sobie znać. Przy zamontowaniu trzeba pamietać, aby wyciągnąć ten stycznik, który dotyka pedał hamulca - trzeba go wyciagnąć na max - wyjdzie na okolo 3 -5 cm. Wtedy trzeba go zamontowac w otwór - pedał hamulca nadal musi byc wcisniety. Gdy czujnik bedzie siedzial na dobre w gnieździe (wsadzamy go i przekrecamy o okolo 45stopni - trzeba dokladnie przyjrzec sie czujnikowi - na nim sa dwie różne wypustki, pasujące w dwa inne otwory), puszcamy pedał hamulca, wtedy stycznik, który styka się z pedałem hamulca, z wcześniej wspomnianych 3-5 cm - zrobi się okolo 1 cm - wejdzie do środka. I po sprawie. Oczywiście, trzeba wcisnąć wtyczkę do gniazda w czujniku

                                        Komentarz

                                        • MartinLopez
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 15

                                          #70
                                          Ten czujnik to im sie nie udal, wymienialem go już 2 razy, średnio na 6miesięcy wystarcza...
                                          Zapraszam na zakupy markowej bielizny

                                          www.obsesion.pl

                                          Komentarz

                                          • kubmima
                                            Classic
                                            • 2008
                                            • 14

                                            #71
                                            Dzisiaj byłem u majstra i podłączył kompa - wykazał błąd pompy. Stopy działają

                                            Komentarz

                                            • slawekk32
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 1

                                              #72
                                              prosze o pomoc!!!!!!!!!!! pod czas jazdy zaczela mrugac kontrolka swiec zarowych, po przejechaniu okolo 30 km zgasła. co to moze byc?????
                                              slawekk

                                              Komentarz

                                              • Grzesiek81
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 4

                                                #73
                                                Witam. Chce wymienić przekaźnik świec żarowych nr 167 ale nie wiem gdzie mogę go znaleźć pomuszcie gdzie mam szukać.

                                                Komentarz

                                                • Kabraxis
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 106

                                                  #74
                                                  No i mnie też to dotknęło, dzwoniłem do ASO koszt 190 zł :shock: . Samemu to robić a na spocie vagiem czy lepiej jechać? Zaznaczam że musze jeździć a stopy nie działają

                                                  Komentarz

                                                  • hsurim
                                                    Elegance
                                                    • 2006
                                                    • 788
                                                    • Kia
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    #75
                                                    Wyłącznik STOP-u, to pewne ze 35-40 zł.
                                                    Do tego dojdzie 'koszt' szklanki herbaty i ... zrobione (w 10 min.)
                                                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...